Uke 3 i Thailand

Mange av oss startet uken med fancy frokost på The Factory Cafe, som ligger i gata rett nedenfor resorten. De fleste av oss dro på yoga fra kl 11-12:30 mens 6 av de andre dro ut med båt for å ta sine to siste dykk og bli sertifisert som advanced divers. Dykkinga gikk fint og Iris (yogainstruktøren) hadde en fin siste økt med yogagruppa! Resten av dagen gikk til lunsj/middag på Mama Piyawan’s restaurant og soling + bading på stranda<33

Tirsdag var vår siste dag på Koh Tao og den gikk til dagstur og snorkling på østsiden av øya! Ble henta av vår trofaste taxisjåfør kl 10 som kjørte oss til første snorklestrand, Leuk Bay. Ble møtt med store bølger så dermed dro vi videre etter en halvtimes tid med strand- (eller sand)soling på den vindfulle stranda. Møtte samme type bølger på Tanote Bay også, men tross tilstandene valgte flere å prøve seg på en svømmetur. Det gikk hardt for seg og stakkars Vetle endte opp med kutt i tåa og måtte fraktes til legevakta for å sy tre sting. Ellers hadde vi en fin siste dag på Koh Tao!:))

Alle (jentene) starta Onsdagen ferdigpakka og klar utenfor hotellet presis kl 5. Båten gikk kl 6 og vi var fremme ved fastland etter ca 3t i båten. Derifra ble vi kjørt til Ao Nang med taxi. Etter lunsj på hotellet og litt fritid gikk vi ned på stranda og fikk med oss solnedgangen! Deretter møtte vi Hilde Maria og så spiste vi alle middag sammen<3

På Torsdag sto klatring og matlagingskurs for tur og dermed ble klassa delt i 2: halvparten ble med Hilde Maria til Tonsai Beach for å bruke dagen på klatring mens resten dro på matlagingskurs ved Railey Beach. Matlagingsgruppa fikk laga 11 ulike lokale retter og Christian mente selvfølgelig at alt smakte fantastisk #masterchefs. Klatregruppa avslutta dagen med rapellering ned fra en fjellside før longtailbåtene tok oss alle med tilbake til Ao Nang.

Fredags morgen sto alle klare for å bli henta ved hotellet kl 10 da Christian fant ut at han hadde bestilt pickup til dagen etterpå:)) Men etter litt venting ble vi henta og kjørt til Tiger Cave Temple. Gikk opp lette 1237 trappetrinn i 37 grader med aper som selskap. Christian fikk tatt noen wide lens bilder på toppen og så gikk vi ned igjen og innom en grotte før turen gikk tilbake til hotellet.

På Lørdag bytta gruppene om slik at de som hadde matlaging på Torsdag heller dro på klatring og omvendt for de andre. Klatregruppa prøvde ut et nytt klatrefelt ved Diamond Cave på Railay Beach og det var skikkelig gøy! Matgruppa spesialiserte seg på å få maten til å se skikkelig instavennlig ut. Christian var selvfølgelig innom en tur for å vise frem klatreskillsa før han spurta tilbake for å spise (opp) maten de andre laga:)

Avslutta uka med en alternativ dag der de som ville klatre kunne være med på det mens de andre ble guida rundt på beachday med Christian. Klatregruppa utfordra seg til nye høyder og løyper og vi andre kjørte 50/50 med soling og bading slik at vi alle ble godt stekte og ganske så solbrente. Så møttes alle på Phra Nang Beach og der hadde vi samling sammen med Hilde Maria hvor vi reflekterte litt over hva vi har vært med på frem til nå. Samlinga ble nesten avbrutt da Hilde Maria la på sprang idet hun så den store øgla som kom for å hilse på oss men den gikk heldigvis videre etter litt. Etter en meget bølgete og våt båttur hjem spiste vi vår siste middag i Ao Nang og pakka koffertene klar for neste destinasjon.

Sawadee ka, hilsen Rakel & Vetle!