Uke 4 i Thailand

Oioi som tiden flyr når man har det gøy! Plutselig var siste uka kommet, og den skulle tilbringes på Phi Phi Island!

Mandag morgen møtte alle til frokost 07:30, for å vise til Christian at vi var våkne og klare til avreise. Christian derimot hadde valgt å ta en tidlig frokost, og var gått før halv åtte. Pytt pytt vi fikk nå i oss frokost før det kom en lastebil og henta oss.

Vi tok en ganske fancy båt til Phi Phi. Mange valgte å bruke tiden på å sove, der vi satt mellom alle menneskene med bind for munnen. Phi Phi er en liten øy, så da vi kom frem var det bare å traske i 5-10 min så var vi fremme på hotellet. Vi rakk å spise litt lunsj på restauranten til hotellet, før vi fikk nøklene. Estetisk var det veldig fint der vi spiste, maten derimot var kanskje ikke en høydare.

Rommene ble utdelt og vi fikk ganske god tid til å pakke oss inn, dusje og ordne. I forhold til rom vi har hatt før, var ikke disse øverst på lista i kvalitet. Men det spilte ingen rolle da øya ellers var helt magisk – skikkelige mamma mia viber <3 17:17 var vi klare for en bli-kjent-tur på øya. Her var det Rakel og Hannah som var best kjent, og de førte oss gjennom labyrintene av små gater etter beste evne. Det var nok ikke så lett, da det var mye fargerikt og spennende i butikkene og bodene som lå på rad og rekke. Etter en hyggelig tur spiste vi på et kjempekoselig sted nede ved stranda. Kvelden ble brukt til mer titting i boder og tusling i gater, før vi etter hvert trakk tilbake på rommene klare for senga<3

Tirsdag skulle hele dagen bukes til snorkling! Vi pakket baggene med abc-utstyr, solkrem og kjeks, før vi satte oss i tre longtail båter og for til sjøs. Første stopp var på en nydelig plass, med turkist vann mellom høye fjell! Her hadde flere litt photoshoot, før vi kjørte videre. Den ene båten måtte etter hvert snu og kjøre tilbake med en gjeng som var dårlige, stakkars :,(

Vi hadde fire snorklestopp. I og med at snorkling er litt slitsomt, brukte noen av oss et par av stoppene til rene badestopp! Med hopping og stuping fra båt og utforsking av grotter. På siste stoppet var det masse hai, og Christian beordret Karoline utti. Akkurat da kom det en steam med hai forbi. Og plutselig hadde jenta, som var mest redd for hai, vært med og sett flere hai enn alle oss andre! Fornøyde med en nydelig dag kjørte vi inn igjen, og gjorde oss klare til felles middag, som (som alltid) inkluderte store mengder av våre alles elskede shaker!

På onsdag hadde vi fridag! De fleste av oss utnyttet dagen til å sove lenge og tusle ned på stranda. Noen for å lade i skyggen, noen for å bade og spille volleyball og noen for å jobbe med brunfargen. Uansett hva som var fokuset den dagen, var vi alle fornøyde etter mange varme timer. Rakel, Malene og Mariell var blitt ordentlige bitt av dykkerbasillen, og brukte derfor fridagen sin på to ekstra dykk! De fikk sett både skilpadde og store sting Rays! Spreke som de er tok de seg også en tur til et utsiktspunkt! Vi hadde et lite møte utenfor rom 23(fast møtepunkt), hvor vi snakket litt om hva morgendagen skulle bringe. Deretter var det middag som man ville og trasking rundt i øyas lille labyrint av gater.

Dette bildet mangler alt-tekst; dets filnavn er 84569815_183447852864084_4092675311315976192_n.jpg

Torsdag var litt av en dag! Vi dro på båttur i en ganske stor og fin båt, med stupebrett, kajakker og et soldekk som vår klasse kapra. Her tilbrakte vi hele dagen. Vi var innom mange ulike og nydelige stopp. Fikk hoppa og bada i massevis, og de som ønsket fikk slikke store mengder sol! Som om ikke dette var bra nok, så fikk vi også med oss en vakker solnedgang. Vi var midt ute på havet, satt sammen i en klynge og spilte koselige sanger <3 For en avslutning, det var til og med noen som måtte felle et par tårer! Vi hadde en felles middag, før Christan viste oss et kult og intenst flammeshow! De siste timene måtte utnyttes! Folk skulle kjøpe reisegaver, og t-skjorter. Det var til og med ganske mange som tok tatovering! Noen litt mer spontane enn andre, men alle ble fornøyde og ingen fikk blodforgiftning <3 Dessverre måtte denne magiske dagen avsluttes med ganske kjip pakking. Ingenting varer evig.

Fredag måtte vi alle vise til Christian at vi var våkne 07:30, noen var litt mer våkne enn andre( eller hva gutta?) Men vi klarte til slutt å møte hele gjengen. Da vi kom frem til havna innså Marius at han hadde glemt å levere nøkkelen sin. Det ble dermed en rolig morgenjogg på han, mens vi andre gikk om bord på båten. Han rakk det heldigvis, selv om t-skjorta kanskje var bittelitt mørkere nå enn da dagen begynte. I båten satt hele klassen trøkka inn nede mellom mennesker med munnbind, mens de prøvde å sove. Bortsett fra Mariell og Marius som grilla på soldekket, og Christian og Amalie som chilla inne på vip <3 #assistentperks

Til slutt var vi fremme i Phuket. I og med at vi hadde så mange timer der, så hadde vi 8 hotellrom som vi delte. Det var veldig digg! Da fikk vi dusja litt og ladet både kropper og elektronikk! Vi var også rett ved Central Phuket. Et digert kjøpesenter. Her spiste vi både lunsj og middag. Det var også flere av oss som brukte en god del penger <3 Bendik for eksempel prøvde å shoppe seg ut av reisedeppen. Alle klarte å møte i tide til taxiene henta oss. Ja det vil si alle bortsettfra Christian, Han holdt vi på å kjøre fra, men det gikk akkurat.

På flyplassen var vi omringet av mennesker med munnbind, en litt ubehagelig opplevelse. Etter security hvor vi ble scanna i panna, enten for feber eller Corona, prøvde vi tappert å bruke opp bath. Det var lettere sagt enn gjort, for det var jo ikke så mye igjen og en sjokolade kosta jo nesten 200kr…

På flyet til Dubai sov de fleste av oss, bortsett fra et par stakkarslige sjeler. Vi hadde to timer på flyplassen i Dubai. Det var egentlig ikke så mye interesse for å tusle rundt der, da vi hadde tilbrakt mer enn nok timer der på vei til. Den siste flyturen føltes ganske lag for de fleste av oss. Noen klødde seg til blods grunnet myggstikk, og andre endte opp med å se typ tre filmer. Men endelig kom vi frem til kjære kalde Norge. Vi sa hadet ved bagasjebåndet. For noen var man praktisk talt ferdig her, andre hadde en god del timer til med reising.

Nå sitter vi her i kalde Norge og nyter norsk mat og norsk VANN<3333

Vi har hatt en helt uforglemmelig tur, fylt med utfordringer og mengder av minnerike fantastiske opplevelser. Flere av oss er brune, alle er blide! Takk for oss Thailand. Tror jeg snakker på vegne av nesten alle når jeg sier «I’ll be back!»